Παρασκευή 9 Ιουλίου 2010

Προσευχή πρός τό Ἅγιον Πνεῦμα

Προσευχή πρός τό Ἅγιον Πνεῦμα

Ἅγιον Πνεῦμα, Ὁμοούσιε καί Συνάναρχε τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ, πηγή Πάμφωτος, ἀπρόσιτος στό νοῦ τοῦ ἀνθρώπου, λάμπεις μέσα στήν θεϊκή Σοφία Σου.

Σύ δώρησες πνοή ζωῆς στό ἄψυχο σῶμα τοῦ πρωτόπλαστου Ἀδάμ καί μᾶς καταξίωσες ὅλους νά συμμετέχουμε στή δόξα τῆς Τριαδικῆς Θεότητας. Γενόμενοι ὅμοιοι τῆς Ἁγιότητάς Σου μᾶς ἔδειξες τό δρόμο τῆς ὑπακοῆς μέσα ἀπό τήν ἐλευθερία πού μᾶς ἔπλασες μέ ἀγάπη. Ἀλλά ἐμεῖς περιφρονήσαμε τήν θεία ἐντολή Σου καί ὁδηγηθήκαμε μακρυά τῆς χάριτός Σου. Παρασυρθήκαμε στό κακό καί στό πονηρό μέ τήν δική μας ἐλευθερία. Ἀλλά ἡ πληρότητα τῆς ἀγάπης τῆς Τριαδικῆς Θεότητας ἀπέστειλε τόν Υἱό τοῦ Θεοῦ, τόν Ἰησοῦ Χριστό γιά τή σωτηρία τῆς ψυχῆς μας.

Σύ ἀξίωσες διά τοῦ θείου εὐαγγελισμοῦ τῆς θεομήτορος Μαρίας νά γεννηθεῖ ὁ ἐνανθρωπίσας Ἰησοῦς Χριστός.

Ἅγιον Πνεῦμα, ἄπειρον στήν οὐσία Σου, νοητῶς ἀκατάληπτον στούς νόες τῶν ἀνθρώπων, ἔρχεσαι μέ τήν σαγηνευτική θεία δύναμή Σου νά καθαγιάσεις ὅλην τήν ὕπαρξή μας. Φωτίζεις τήν καρδιά μας καί καθοδηγεῖς τή ζωή μας στό δρόμο τῆς ἁγιότητάς Σου.

Σύ, ὁδηγεῖς σκληρές καρδιές σέ μετάνοια καί εἰλικρινή ἐπιστροφή στήν ἐκκλησία τοῦ Κυρίου μας.

Σύ, ἔρχεσαι ὡς παρηγορητής τῆς θλιμμένης ψυχῆς μας γιά νά τήν ἀναβιβάσεις ἀπό τό σκοτάδι τῆς ἁμαρτίας στό Φῶς τῆς καθαρότητος τῆς θείας χάριτος.

Σύ, προσφέρεις καρπούς εὐσεβεῖς στίς ταπεινές ψυχές καί ἀναδεικνύεις ἁλιεῖς σέ φωτεινούς σοφούς γιά νά λάμψει τό Φῶς τῶν θαυμάτων Σου σέ ἄσημους καί ἀδύνατους ἀνθρώπους.

Σύ, καθαρίζεις μετανοημένες ψυχές μέ τήν ἐξαγιαστική χάρη Σου καί σώζεις πολλούς ἀπό τήν σκοτεινή κόλαση.

Σύ, γίνεσαι βοηθός στίς δυσκολίες τῆς ζωῆς μας μέ τήν σιωπηλή παρουσία Σου καί ἐνδυναμώνεις τήν ἀσθενῆ ψυχή μας καί τό βασανισμένο σῶμα μας ἀπό τήν φθορά τοῦ χρόνου καί τίς ἀλλεπάλληλες ἀσθένειές του.

Σύ, εὑρίσκεσαι πανταχοῦ παρών καί ἀκοῦς τά πάντα καί βλέπεις τά πάντα. Τό Θεῖο Φῶς Σου εἰσέρχεται ἐκεῖ πού δέν μπορεῖ ἡ σκέψη τοῦ ἀνθρώπου νά διανοηθεῖ λογικῶς.

Σύ, χαρίζεις τήν εἰρήνη, τήν δικαιοσύνη, τήν ἀγάπη καί ὅλες τίς ἀρετές σέ μᾶς, γιά νά δείξουμε τήν ὑπακοή στό θεῖο θέλημα.

Σύ, βοηθεῖς τούς ἀγωνιστές τῆς πίστεως νά ζήσουν ἄξια καί ἡρωϊκά πρός δόξα τοῦ Ἁγίου Θεοῦ.

Σύ, λειτουργεῖς μέσα στά θεῖα μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας, γιά νά ἁγιάσεις τούς πάντες πού προσέρχονται μέ πνεῦμα ταπεινώσεως καί κατανύξεως.

Σύ, γίνεσαι τροφός τῶν ψυχῶν μας, γιά νά νιώσουμε τή θεία ἀγάπη καί νά λατρεύσουμε μέ εὐσέβεια τόν Θεό.

Σύ, τρέχεις στίς προσευχές τῶν πιστῶν γιά νά ἐκπληρώσεις τίς δίκαιες αἰτήσεις των. Βοηθεῖς κάθε ψυχή ἀσθενή, παρηγορητικά καί θαυμαστά δίνεις τήν θεία εὐλογία Σου γιά λύτρωσή της.

Σύ, δέν ἐγκαταλείπεις εὔκολα κάθε σκληρή καρδιά, ἀλλά ἀγωνίζεσαι μέ κάθε τρόπο νά τή σώσεις ἀπό τό λήθαργο τῆς ἀπιστίας.

Ἅγιον Πνεῦμα, πανταχοῦ παρών καί τά πάντα πληρόν, καθάρισόν με ἀπό κάθε κηλίδας ἁμαρτίας καί θεράπευσον τήν ἀσθενοῦσα μου ψυχή. Πρόσφερε τήν ἀσφάλεια τῆς θείας προστασίας Σου καί δεῖξε μου τόν τρόπο νά ἀποφεύγω κάθε παγίδα τοῦ διαβόλου καί τῶν παθῶν τοῦ ἑαυτοῦ μου. Φώτισέ με ὅλον μέ τήν φωταυγή ἀστείρευτη δύναμή Σου, πού εἶναι ἀήττητη. Βλάστησε μέσα στήν καρδιά μου τό ζωηφόρο Θεῖο Φῶς Σου, γιά νά ζῶ τρεφόμενος μόνον ἀπό τήν ἁγιότητά Σου.

Ἅγιον Πνεῦμα, ὁ τροφός τῆς ζωῆς, ἡ Πάνσοφος Θεότητά Σου διευθύνει μέ τό Θεϊκό Φῶς Σου ὅλη τήν πλάση μέ ἀπερινόητο τρόπο.

Ἀστείρευτη πηγή τοῦ αἰωνίου Φωτός σιωπηλά ἔρχεσαι καί φωτίζεις κάθε θλιμμένη ψυχή, γιά νά τήν ἀναθαρρύνεις μέ τήν αἰώνια ἀγάπη Σου.

Σέ παρακαλῶ, μήν ἀπομακρύνεις τό ἀκατάληπτο Θεῖο Φῶς Σου ἀπό ἐμέ τόν ἀθεράπευτα ἁμαρτωλό δοῦλο Σου. Ἀλλά δώρισε τήν ἀνέκφραστη ἀγάπη Σου σέ μένα πού ἀναζητῶ λίγη παρηγοριά σ’ αὐτό τόν κόσμο τῆς ἁμαρτίας.

Ὦ! Πνεῦμα Πανάγιον, ἡ πνοή τῆς αἰώνιας Ζωῆς Σου δροσίζει τήν ἀδύνατη ὕπαρξή μου καί νιώθω τόσο ἀδύναμος μέσα μου, διότι ἡ συντροφιά Σου μέ σαγηνεύει ὁλόκληρο. Εἰλικρινά παρά τήν τυφλότητα τῆς ψυχῆς μου πού διαρκῶς σέ πληγώνω μέ τήν ἀκάθαρτη ζωή μου δέν παύεις νά μέ ἐξαγνίζεις πλουσιοπάροχα. Ἡ συνείδησή μου μέ ἐλέγχει μέ τίς πολλές μου ἁμαρτίες ἀλλά Ἐσύ ἔρχεσαι ὡς παρηγοριά μέσα μου γιά νά φέρεις μετάνοια στήν ψυχή μου. Συγχώρησέ με ἄν Σέ λυπῶ ἀπείρως μέ τή ζωή μου, ἀλλά δέν θά παύω νά Σέ ἱκετεύω νά μέ φωτίζεις μέ τό Ἅγιον Φῶς Σου.

Μέσα στήν ἄπειρη λαμπρότητα δέν μπορῶ νά τολμήσω νά εἰσέλθω ὁ παραπεσών σέ πλῆθος ἁμαρτημάτων. Ἀλλά, ὅσο Ἐσύ μέ πλησιάζεις μέ ἀγάπη σκιρτῶ ὁλόκληρος ὡς ἀνάξιος δοῦλος Σου. Μόνο Σέ παρακαλῶ καθάρισόν με τόν δέσμιο ἀπό τίς ἁμαρτίες μου καί σῶσον με.

Ἄν καί πελαγοδρομῶ μέσα στούς πειρασμούς τοῦ κακοῦ ἑαυτοῦ μου καί τῶν παγίδων τοῦ διαβόλου δέν παύεις διαρκῶς νά μέ προστατεύεις μέ πολλή ἀγάπη.

Ἅγιον Πνεῦμα, ὁ ἁγιασμός τῶν ψυχῶν, ἡ ἀλλοίωση τῶν καρδιῶν, ἡ κάθαρση τῶν ἁμαρτιῶν, μᾶς λυτρώνεις ἀπό τά δεσμά τῶν παθῶν μας καί μᾶς ὁδηγεῖς στήν πηγή τοῦ οὐρανίου Φωτός Σου, γιά νά μᾶς ἀναπαύσεις μέ τή θεία ἀγαθότητά Σου. Ἄν καί φλέγομαι ἀπό τίς ἁμαρτίες μου, δέν ὑποχωρεῖς, ἀλλά φέρεις μέσα μου τήν κατάνυξη τῆς μετανοίας μου, γιά νά μέ σώσεις.

Ἔλα, Σέ παρακαλῶ, καί βγάλε με ἀπό τό σκοτάδι μου καί φέρε μέσα μου τήν Ζωογόνο Φωτιστική Δύναμή Σου, γιά νά ὁδηγηθῶ καθαρός στήν αἰώνια πηγή τοῦ Φωτός, τήν Ζωοδόχο Πηγή Σου. Δός μοι τήν ἐπίγνωση τῆς ἁμαρτωλότητάς μου καί τῆς δικῆς Σου ἀληθείας.

Ὦ! Ἅγιον Πνεῦμα, πού ὑμνεῖσαι μετά τοῦ ἀϊδίου Πατρός καί τοῦ μονογενοῦς Του Υἱοῦ ὑπό τῶν ἁγίων ἀγγέλων, ἀρχαγγέλων καί ὅλων τῶν ἀοράτων δυνάμεων μετά ὅλων τῶν Ἁγίων στήν οὐράνια Βασιλεία Σου, δέξου καί τόν δικό μου ταπεινό ὕμνο:

Ἅγιος, Ἅγιος, Ἅγιος, Κύριος ὁ Θεός ἡμῶν

Ἀναλλοίωτος καί πῦρ στήν θεότητά Σου

καθήμενος ἐπί πύρινου θρόνου τῆς δόξης Σου,

Φῶς ἀπρόσιτον, Ζωοδόχος Πηγή καί αἰώνια Σοφία

Σοί πρέπει πᾶσα δόξα, τιμή καί προσκύνησις

τῷ Πατρί καί τῷ Υἱῷ καί τῷ ἁγίῳ Πνεύματι,

νῦν καί ἀεί καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων.